Historia myśli ekonomicznej

Historia myśli ekonomicznej

Historia myśli ekonomicznej to dział nauki, który zajmuje się historią poglądów ekonomicznych. Myśl ekonomiczna kształtowała się na tle ówczesnych dla danej epoki wydarzeń historycznych, politycznych czy gospodarczych. Zasadniczo rozróżnia się trzy podstawowe okresy historyczne starożytność i średniowiecze, nowożytność oraz czasy współczesne. Myśli ekonomiczne będące przedmiotem tej nauki to różne poglądy filozoficzne o władzy, państwie, sławie, cnocie, bogactwie, pieniądzu czy gospodarce.

Przedmiotem tej historii nie jest jednak nauka pojęć ekonomicznych, lecz poglądy filozoficzne na różne zdarzenia ekonomiczno – społeczne. Głównymi myślicielami byli Arystoteles, Platon, święty Tomasz z Akwinu, Sokrates, Kartezjusz, Popper, Schopenhauer, Hume czy też Keynes, Smith i Spencer. W naukach tej historii prezentuje się także poglądy biblijne, jak na przykład Hioba czy różne ewangelie mówiące o cnocie, bogactwie i sławie. Historia myśli ekonomicznej jest wykładana na studiach licencjackich na kierunkach ekonomicznych. 

Podobne artykuły:

W okresie ferii zimowych wiele szkół i placówek dla młodzieży organizuje różne formy aktywności dla najmłodszych. Organizowane są przede wszystkim kursy tańca, zajęcia sportowe – gra w siatkówkę, koszykówkę lu...
​Wyposażenie biur, przedsiębiorstw, urzędów to wiele niezbędnych i funkcjonalnych mebli, jakie mają uczynić pracę zatrudnionych tam osób ergonomiczną i komfortową. Bardzo znaczącym elementem, do którego należy przywiązywać uwagę,...
Nie od dzisiaj terakota jest materiałem, jaki wykorzystywany jest do pokrycia ścian, podłóg, kominków bądź też parapetów przy oknie. Warto zaznaczyć, iż terakota zważywszy na małą nasiąkliwość może być używana zarówno na z...
Bardzo często osoby, jakie postanawiają się na tanie pozycjonowanie warszawa przewidują szybkich oraz trwałych wyników. Musi się jednak wiedzieć o tym , że w rzeczywistości niezwykle opornie jest wyznaczyć moment, jak dana strona internetowa p...
Ulotki reklamowe to jedna z form promocji, która od dłuższego już czasu nie traci na popularności. Firmy inwestują w nie niemałe pieniądze. Zauważyć też można popularność agencji marketingowych zajmujących się tego typu promocją. Powinny one o...